کود آمینو اسید
نوشته شده توسط : atiyhe

اثر دهی سریع و موثر: اسید آمینه مستقیماً توسط اندام‌های مختلف گیاهان جذب می‎شود. به همین دلیل، اثرات آشکار کود آمینو اسید بر گیاهان پس از مدت کوتاهی قابل مشاهده است. در واقع استفاده از کود آمینو اسید می‎تواند چرخه رشد محصولات کشاورزی را کوتاه کند.
بهبود کیفیت محصول: کود آمینو اسید می‏تواند بطور موثر کیفیت محصولات کشاورزی را بهبود ببخشد. بطور کلی می‎توان گفت که اسید آمینه می‎تواند بر عطر و طعم میوه، ظاهر گل‌ها، کیفیت محصولات کشاورزی و… تاثیر بگذارد.
بدون اثر منفی بر محیط زیست: کود آمینو اسید اثر منفی بر محیط زیست ندارد و باعث آلودگی آن نمی شود. زمانی که کود اسید آمینه بر روی خاک اعمال می‎شود می‎تواند خواص فیزیکی و شیمیایی خاک را بهبود ببخشد، به حفظ آب کمک کند و بر حاصل‌خیزی و نفوذپذیری خاک اثر بگذارد.
بهبود عملکرد متابولیکی گیاهان و افزایش مقاومت در برابر استرس‌های محیطی: تنش دمایی بالا، رطوبت کم، یخ زدگی، حمله آفات و… تأثیر منفی بر متابولیسم گیاه و کاهش کیفیت و کمیت محصول دارد. آمینو اسید بر تقویت عملکردهای فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی گیاهان و محصولات کشاورزی موثر است. استفاده از آمینو اسید می‎تواند به استحکام ساقه‌ و برگ، افزایش مقاومت در برابر سرما و خشکی، باد خشک و گرم، بیماری‌ها و آفات حشرات و… کمک کند.
تقویت سیستم ریشه‌ای گیاهان: آمینو اسید باعث رشد و نمو ریشه گیاهان می‎شود. در بسیاری از موارد کشاورزان کود آمینو اسید را به عنوان کود ریشه می‎شناسند. اثرات کود آمینو اسید بر روی سیستم ریشه عمدتاً در تحریک تقسیم و رشد سلول‌های ریشه ظاهر می‎شود.





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: